reklama

Dotyky...

Miroslav Válek napísal v jednej zo svojej básni s názvom: "Nepochopiteľné veci" tieto slová: "...dotýkajme sa navzájom, tak ako husieľ dotýka sa slák. " Minulý týždeň som zažila mnoho úžasných vecí. Bola som účastná Detskej univerzity v Prešove ako tútorka. Na začiatku, keď sa mi ponúklo toto pozvanie, som ani na malý moment nezaváhala a ponúkla som sa, že k Detskej univezite priložím aj ja svoju skromnú ruku k dielu. Lenže ešte v tomto čase, v čase, kedy mi v plnom prúde prebiehalo skúškové obdobie, som ani len netušila, aká zodpovednosť je predo mnou. Postupom času, keď mi skúšky ubúdali a približovali sa prázdniny, som pociťovala strach. Bála som sa... a seba samej som sa pýtala, čoho sa bojím. Odmietnutia detí? Pohŕdania zo strany rodičov? Zodpovednosti? Budúcnosti? Neviem...neviem, čoho alebo koho som sa bála. A keď už prišiel vytúžený týždeň, odrazu ma naplnil pokoj...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pri pohľade na deti sa ma zmocila istota, nádej, pokora, zodpovednosť, radosť, ale predovšetkým, úplne ma ovládla láska. Tie deti som milovala od prvého momentu ich úsmevu. To, čo sa dialo počas celého týždňa, bolo niečo prenádherné!!! Necítila som sa vyvýšená nad ne, ale stala som sa jednou z nich. Všetky bolesti, radosti, starosti sme prežívali spolu. Čo bolelo jedného, bolelo všetkých. Ale hlavne mňa. Tie detičky ma naučili neskutočne veľa jednoduchých a krásnych vecí. Vtiahli ma do svojich životov, urobili zo mňa znova dieťa... ale jedno, o čom sa chcem aj s Vami podeliť je skúsenosť, ktorá je už tak všeobecne známa a stará, až sa stáva "nepovšimnutým" klišé a učebnicovou frázou. Samozrejme, bez praxe... Deti potrebujú dotyk!!! Ja viem, že každý jeden z nás ho potrebuje. Je tak nutný!!!Je tak podstatný... a predsa sa mnohokrát nedotýkame, lebo sa bojíme, že budeme médiami vyšpehovaní a obvinení z pedofílie alebo obťažovania... Keby som mala počítať, koľkokrát ma tie detičky v priebehu týždňa objali, chytili ma za ruku, hladili po vlasoch a to isté potom žiadali odo mňa, pochopila som, aký je dotyk pre ne dôležitý... Ony to veľmi potrebujú... Aj keď sa zdá, že to najpodstatnejšie pre ne sú hračky a jednotky v škole, nie je to tak! Dotyk...pohladenie... láska... Láska je to, čo potrebujú k zdravému vývinu. Ak dáte dieťaťu aj tú najlepšiu a najkrajšiu hračku, jeho vysnívanú a pritom ho nepohladíte alebo neprejavíte mu fyzickú lásku dotykom, bude to pre neho iba vec z plastu, dreva... Pamätajte na to, milí rodičia! Vaše deti potrebujú dotyk omnoho viac, ako si myslíte...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A v inej básni Miroslav Válek píše: "Ale kdekoľvek sa dotkneš môjho tela, stáva sa z neho zreteľne chvejúci sa tón..." (Minútu pred usnutím)

Lucia Kipikašová

Lucia Kipikašová

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dumky nerozumky, filozofujem a často nechápu mojim myšlienkam, ja nemôžem za to, že myš a lienka neradi sa rozprávajú. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu